مشق شب

روزمرگی ها و شب زنده داری هایم

مشق شب

روزمرگی ها و شب زنده داری هایم

تعلیم معلم بالذات

دیشب غرور جاودانگی مرا گرفت

وقتی تعالیم خوب تو

یک به یک تصویر می شد به ذهن من  

مادرم !

هرگز معلمی به شیوه ی تعلیم تو نبود

وقتی که تشریفاتی ترین شاممان

با محروم ترین همسایه قسمت می کردی

هرگز معلمی به شیوه ی تعالیم تو نبود 

 مادرم!

وقتی به زعم بی چیزی پدر

تمام چیزهای خوب را

برایمان می ساختی و می خریدی 

 فقط با دو میل(بافتنی)

هرگز معلمی به شیوه ی تعلیم تو نبود 

 مادرم !

وقتی به قهر واخم

تأدیب می کردی ام

من می شمردم گناهان بی شمار

به انگشت کوچکم

کم می آمد شمار انگشتان من

و تو ... 

با بوسه ای که از لپ شیرینت قاپ می زدم

به لبخندی مهر آمیز پاک می کردی عرق شرم گناه از چهره ام

هرگز معلمی به شیوه ی تعلیم تو نبود  

مادرم!

حالا که من قد کشیده ام

و تو .......

راست قامت خفته ای به خاک

درسی که دادی ام

هر روز در مدرسه

امتحان می دهم  

به شاگرد خویش  

 شبنم 

نظرات 3 + ارسال نظر
سهیلا یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.irpersian.com

سلام علیکم
خیلی خوشم اومد از وبلاگت واقعا مرسی که وقت میذاری و برای ما مطلب می ذاری [هورا]
راستی اگر دوست داری آمار خودت را بالا ببری کافیه که سایت خودت را در موتور جستجوی جدید ایرانیان ثبت کنی!
به این صورت که این سایت بیو و در کادر جستجو سایت خودت را اینطوری جستجو کن !به همین راحتی سایتت ثبت می شه در موتور جستجو!

عنوان سایت+آدرس سایت

قربانت
بازهم بهت سر میزنم.خیلی کارت بیسته
فدات شم[نیشخند][قلب]

حسین سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام
خسته نباشین. من کلمه »قاراقان» را در گوگل سرچ کردم که یک لینک از وبلاگ شما داد. ولی متاسفانه آن لینک را حذف کرده بودین. می خواستم ببینم قاراقان یعنی چی؟ و مطلبتون در اون پست چی بوده؟
با تشکر از لطف شما

حسین سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:11 ب.ظ

این لینکش! یه موقع نگی دروغ گفتم!!!!۱

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد